петак, 22. новембар 2013.

9. DEO – REFERENDOMUDISANJE!



14:8 ...
''Naš sud ne drži vodu jer je od njega ostalo samo dno.''aforizam, autor Dejan Tofčević

Novembar, referendum, magla ... trojke, dvojke i jedan na jedan krstare našom varošicom treba ispuniti ''kvotu'', ''odabrani'' pregledaju glasačke kutije i dopunjuju svojeručno zaokruženim listićima, naravno zaokruženo je ZA ... izrugivanje sa demokratijom i pravom glasa svakog punoletnog stanovnika ... šta reći dno dna i takvi musavi mi bi da budemo deo evropske zajednice i civilizacije, neće moći mnogo se toga mora promeniti pre svega nešto u glavama.

Evo ga post objavljen, na današnji dan tačno pre tri godine, u ponedeljak, 22 novembra 2010. godine, podsetite se na:


Evo ga post objavljen u utorak, 23 novembra 2010. godine, podsetite se na:

КАКВЕ ШПАНСКЕ, ТУРСКЕ И ОСТАЛЕ САПУНИЦЕ ...
БИДИ, ВИДИ, ПРЕТЕРАЛИ ЦРВЕНО-ЦРНИ И ЕВО ИХ НА СУДУ ...

РАШОМОНИЈАДА ?

      Од три тајне о референдуму, мени до сада недокучиве, једна - трећа је напокон разрешена, Комисија за спровођење референдума је  око поднева објавила текст и табелу, на www.soapatin.org, преносим део текста:

     
Prema Izveštaju Komisije za sprovođenje Referenduma o izjašnjavanju glasača o predlogu Odluke o uvođenju samodoprinosa od 3 odsto u naseljenim mestima Apatin,
...  za period od .01.2011. do 31.12.2015. godine, a koji je održan od 06. do 20. novembra 2010. godine za predlog Odluke u naseljenom mestu APATIN od upisanih 16.493 birača ZA je glasalo 8.526 ili 51,69 odsto,

I Z V E Š T A J
o rezultatima referendoma u naseljenom mestu Apatin
o izjašnjavanju glasača o predlogu odluke o uvođenju samodoprinosa od 3 %
u naseljenom mestu Apatin

BR.M.
UPISANO
BIRAČA
NEUPOTR.
LISTIĆA
GLASALO
NEVAŽEĆI
VAŽEĆI
''ZA''
''PROTIV''
1.
879
364
515
3
510
428
82
2.
869
380
489
5
484
382
102
3.
1.842
848
994
3
973
895
78
4.
846
349
497
26
463
424
39
5.
824
328
494
5
489
428
61
6.
979
414
565
8
555
437
118
7.
958
487
471
0
471
404
67
8.
1.171
535
636
10
626
540
86
9.
881
337
544
5
539
484
55
10.
1.100
239
855
9
840
762
78
11.
1.004
272
732
4
720
657
64
12.
1.058
548
505
8
497
427
70
13.
1.859
1.164
695
6
689
601
88
14.
868
423
445
6
439
382
57
15.
1.355
75
1.280
2
1.278
1.275
3
UKUPNO
16.493
6.763
9.717
100
9.574
8.526
1.048






51,69%
6,35%
                                                                U Apatinu, 22.11.2010.godine

       Дакле комисијски референдум ''прошао'', јој што сам паметан, ја то написа'још 01.11.2010. године на овом блогу и Блог Б92 пренео. Ево фрагмената текста:

ШТА ЈЕ ОВО ЉУДИ МОЈИ ? АПАТИНЦИ СВЕТСКИ ШАМПИОНИ !
РЕФЕРЕНДУМ ? МОРА ПРОЋИ !
    … РЕФЕРЕНДУМ ЋЕ БИТИ ОДРЖАН 06., 07., 08., 09., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19. и 20. НОВЕМБРА 2010. ГОДИНЕ У ВРЕМЕНСКОМ ПЕРИОДУ ОД 08:00 ДО 20:00 ЧАСОВА. Ух, јеботеее, шта је ово браћо  и сестре – другови у другарице – даме и господо … шта ово би, петнаест дана изјашњавања (гласања), по дван’ест сати дневно …
Обећ’о наш главоња, запослиће народ, ево га обећање испуњено … 15 дана посла за послушне, подобне, страначки офарбане и жигосане …
Ко ово може сачувати и обезбедити регуларност, нема те обуке и организације која може по масеца џеџити и чувати гласачке спискове, листиће и кутије …
 Значи, што би кладионичари рекли, сигурица, из кеца у кеца, РЕФЕРЕНДУМ побеђује већ у  првом полувремену … Е, ко, ово смисли, свака му ‘’ЧАСТ’’ …  
..........

       Пратим бројач читања – отварања страница на блогу АПАТИНСКЕ ХРОНИКЕ,  и види чуда највише читалаца је посетило странице везане за референдум и самодопринос (од 56 објављених постова 14 њих је посвећено апатинском референдуму, што хоће рећи тачно 25% или ти једна четвртина), дакле 2.146 (40%) читаоца - отварања страница (од  10 најчитанијих постова првих 8 је посвећено референдуму), ако томе додамо и блог Драге Ковачевића на Б92 где сам био гост  ... и тамо 1.496 отварања страница ... све у свему 3.642 пута су отворене странице са информацијама о референдуму у Апатину. Значи читаоци, а читају на свим странама света – највише у Србији 87%, су заинтересовани за дневно и актуелно обавештавање о догађањима у Апатину, дакле новинари и остали знате шта вам је радити, пишите и објављујте све што се дешава у Апатину и читаоци су ту ... ако нема могућности путем  ТВ и радио програма или штампе, има места у новим технологијама ... постови, сајтови, форуми, Facebook и друге друштвене мреже, блогови, мејлови ...  инфонфармационе мреже су чудо ... јурииишшш ... кроз жице и без жице, кроз каблове и без каблова, путем  сателита ... може се кад се хоће, додуше недостаје ми мирис новинске хартије и штампаних слова али кад нема-нема, користи оно шта можеш и шта има.

      Опа, ферцера ћошак монитора ... фејсовање и порука:

 новембар 23 у 2:49 по подне

     Rašomonijada oko referenduma sa nastavlja. Ako si negde pri telefonu, cimni me na 773-4 . . . Upravo pišemo Kasacionom sudu žalbu. Taman kad sam mislio da su ovi iz Komisije iscrpeli sve gluposti, a evo danas napraviše najveću, nećeš verovati, dadeše sami sebi tricu sa po terena.

      Телефон у шаке и по типкама и зврррр ... звони ... клик ... дигнута слушалица:

-         Здраво Жежа, опозицијо љута !
-         Здраво Мишо, блогерчино матора !
-         Шта има ?
-         А, шта нема, нема шта нема ...

     Објасни ми човек, путем жице, шта је данас било. Елем, чланови бирачких одбора и грађани последњи дан изјашњавања о самодоприносу (референдум) поднели поприличан број приговора, више од тридесет на бирачким местима и све ушло у записник о резултатима гласања и пет отправком преко писарнице у СО Апатин достављених Комисији за спровођење референдума. И по једним и по другим приговорима Комисија у законском року од 48 часова мора да одговори, са образложењем, на примедбе и тада је део процедуре завршен. Данас, подносиоци примедби, чланови бирачких одбора (чланови ДС) у чуду, изборни штаб за праћење референдума чека одлуку, која је до сада увек била да се приговор одбија без образложења (може им се Комисији), а сад ништа. Шта ћеш, куд ћеш, нема друге него телефон у руке и зови председника Комисије:

-         Ало, Ковиљко, здраво овде Жељко.
-         Здраво Жељко.
-         Хоћете ли нам одговорити на наше примедбе о референдуму?
-         Нећемо !
-         Како нећете ? По закону морате, у року од 48 часова.
-         Лепо, нећемо. Нећемо уопште расправљати о вашим приговорима, нисмо дужни. Имамо ми паметнијег посла.
-         Како нисте дужни ... која паметнија посла.
-         Нисмо.
-         Хоћете нам дати увид у документацију?
-         Нећемо, запечатили смо је.
-         Зашто, како запечатили ?
-         Да не преправљате резултате гласања, ако дође до суда.
-         Како да преправљамо резултате ? Па ви контролишете и заједно са нама вршите увид у спискове и документа.
-         Нема ко да вас комтролише.
-         А Комисија ? То  је међу најбитнијим функцијама.
-         Рекао сам ти Комисија има паметнијег посла а не ту са вама ...
-         Онда, здраво Ковиљко.
-         Здраво.

      Опа, опет, ферцера ћошак монитора ... мејловање. Ево га дођосмо и до суда и то не било каквог него ВРХОВНОГ КАСАЦИОНОГ СУДА ... свака част, вала било је више време да се неко обрати суду, и покрене процес против ових апатинских мастодоната, сада и кривичне и кривичне за ненаменско трошење средстава из самодоприноса и буџета и ... јој мајко моја, кол'ко тога имааааа.

      Поднеске жалби преносим у потпуности (пуна имена и презимена заменио сам иницијалима ... то увек радим), ево један из Апатина и један из Свилојева.
        
        Апатинска жалба:
       
VRHOVNOM KASACIONOM SUDU

PODNOSIOCI ŽALBE: R. Ž., B. S., P. S., H. D., H. A., M. B., M. G., M. R., J. M., R. Dj., Š. V., K. R., K. M., G.D., R. S., D. T. i R. S. svi iz Apatina

            Na osnovu člana 29 stav 1 Zakona o referendumu i narodnoj inicijativi, podnosioci žalbe u zakonski ostavljenom roku, blagovremeno podnose

                                                          Ž A L B U

                                    - protiv Komisije za sprovodjenje referenduma u Apatinu
zbog neodlučivanja o podnetom prigovoru na rad glasačkih     odbora i na utvrdjivanju rezultata glasanja na referendumu za uvodenjenje mesnog samodopirnosa u iznosu od 3%


            pa predlažemo da Vrhovni Kasacioni sud ovu žalbu uvaži, poništi utvrdjene rezultate glasanja na referendumu i naloži ponavljanje glasanja na svim glasačkim mestima.

O b r a z l o ž e n j e

            U Apatinu je u periodu od 06. novembra do 20. novembra 2010. godine,  Odlukom Skupštine opštine Apatin, raspisan referendum radi uvodjenja samodoprinosa u iznosu od 3% radi potreba infrastrukture i komunalnog opremanja naseljenog mesta Apatin.
            Tokom trajanja referenduma, a posebno, zadnjeg dana glasanja, uočene su nepravilnosti na svim glasačkim mestima, kojih je bilo ukupno 15, pa je grupa gradjana, označena kao podnosioci ove žalbe podnela Komisiji za sprovodjenje referenduma prigovor na nepravilnosti u radu glasačkih odbora i na utvrdjivanje rezultata glasanja,  a koje nepravilnosti su se ogledale u sledećem:
-         glasanje se sprovodilo van glasačkog mesta suprotno zakonskoj proceduri propisanoj članom 16 Zakonom o referendumu i narodnoj inicijativi i člana 72a Zakona o izboru narodnih poslanika, kao i suprotno Objašnjenju o načinu primene člana 72a Zakona o izboru narodnih poslanika, koje objašnjenje je objavljeno u Službenom glasniku RS broj 10/2008 od 28. januara 2008. godine pod brojem 02-013-757/08
-         članovi glasačkog odbora na taj način pretvorili su glasanje u prikupljanje pismenih izjava od gradjanstva, što je suprotno odredbama Zakona o referendumu i narodnoj inicijativi
-         na glasačkim mestima nije se poštovala procedura oko podnošenja prijava za glasanje van glasačkog mesta, već su članovi glasačkih odbora imenovani od strane Socijalističke partije Srbije i Srpske radikalne stranke iznosili van birčkog mesta koliko su hteli glasačkih listića, bez prijava i bez popunjavanja potvrda o glasačkom pravu, a potom na terenu bez obezbedjivanja postupka tajnosti insistirali da gradjani zaoukružuju za. Naravno, niti jedan glasački odbor nije odredio poverenike kada i u kom sastavu će sprovoditi glasanje van glasačkog mesta.
-         U takvoj situaciji pružena je mogućnost da glasaju i ona lica koja su umrla, a još nisu brisana iz glasačkog spiska, kao i lica koja su se odselila i definitivno nisu u vreme glasanja bila u Apatinu. U prigovorima su naznačena imena lica koja su na ovaj način glasala.
-         članovima glasačkih odbora koji su imenovani od strane Komisije za sprovodjenje referenduma, a na predlog političkih partija SPS-a i SRS-a, inače, koalicionih partnera i nosioca vlasti u Skupštini opštine Apatin, omogućuivano je da glasačke listiće nose kući i posle zatvaranja glasačkog mesta i da ih sledećeg dana donose i ubacuju u glasačke kutije, a bez obaveze da tome prisustvuju ostali članovi glasačkog odbora i bez popunjenih potvrda o glasačkom pravu.
-         na pojedinim glasačkim mestima utvrdjena je pojava da članovi glasačkog odbora iako glasačko mesto još nije bilo otvoreno ubacuju glasačke listiće u kutije tako što jedan član potpisuje u glasačkom spisku lica za koja zna da su u inostranstvu, a drugi zaokružuje “ZA” na glasačkim listićima i ubacuje ih u glasačke kutije. (glasačko mesto broj 9)
-         na pojedinim glasačkim mestima zadnjeg dana je utvrdjeno da je u odnosu na prethodni dan, dakle preko noći, ubačeno u glasačku kutiju preko 140 listića za koliko se preko noći povećao i broj glasalih što nije niko od članova glasačkog odbora mogao da obrazloži kako se desilo (glasačko mesto broj 10)

Iz svih gore navedenih razloga, bliže obrazloženih u samom prigovoru,  a imajući u vidu odredbe Zakona o referendumu i narodnoj inicijativi, gradjani-podnosioci ove žalbe, su dana 20. novembra 2010. godine u 23 00 časova, podneli prigovor Komisiji za sprovodjenje referenduma, na način da su u Skupštini opštine za Komisiju ovaj prigovor predali portiru M. N. koji je isti zaprimio, potpisao i na očigled podnosioca žalbe isti odneo u prostorije Komisije za sprovodjenje referenduma.

Istim prigovorom, a imajući u vidu da je od ukupno 8526 glasača koji su glasali za uvodjenje referenduma, po našoj evidenciji 2599 glasača glasalo van glasačkog mesta, bez uredne prijave i suprotno regulisanom načinu glasanja van glasačkog mesta, zahtevali smo da nam se omogući i uvid u glasačku dokumentaciju, posebno u onaj deo koji se odnosi na prijave i potvrde o glasačkom pravu.

Kako je Zakonom predvidjeno da o prigovoru treba da se odluči u roku od 48 sati od dana podnošenja, do 22. novembra 2010. godine, Komisija nije donela nikakvu odluku, pa sledom odredbe člana 29 stav 1, podnosioci ove žalbe su primorani da se obrate Kasacionom sudu ovom žalbom.

Na insistiranje podnosioca žalbe prema Predsedniku Komisije P. K., dana 23. novembra 2010. godine obavešteni smo da Komisija nije odlučivala po prigovoru, da o istom ne želi da se izjašnjava, da nam ne mogu dati uvid u dokumentaciju iz razloga što nema ko da kontroliše nas prilikom vršenja uvida, te da u slučaju da smo sa ovakvim stavom Komisije nezadovoljni, možemo se obratiti Vrhovnom Kasacionom sudu u smislu odredbi člana 29 Zakona o referendumu i narodnoj inicijativi.

Imajući u vidu sve navedeno, a posebno da je ovakav način glasanja i utvrdjivanja rezultata bitno uticalo na rezultate glasanja, mišljenja smo da je glasanje, realno i objektivno neophodno poništiti na svim glasačkim mestima te doneti odluku o ponavljanju glasanja.

Radi potkrepljenja stava da se radi o sprovodjenju glasanja koje je bitno uticalo na rezultate glasanja ukazujemo sudu na činjenicu da je van glasačkog mesta glasalo ukupno po našoj evidenciji 2599 glasača, odnosno, od onih koji su glasali Za ukupno van glasačkog mesta je glasalo 30,48.
Po biračkim mestima, uglavnom van propisane procedure, bez poštovanja upustva da jedno lice može prijaviti najviše dvoje glasača koji glasaju van glasačkog mesta, bez popunjavanja potvrda o biračkom pravu i bez propisanog sastava za glasanje van glasačkog mesta to je izgledalo ovako

 I       – za glasalo 428, od čega van glasačkog mesta 186 glasača odnosno 43,46%
 II      – za glasalo 382, od čega van glasačkog mesta 213 glasača odnosno 55,76%
 III     – za glasalo 895, od čega van glasačkog mesta 442 glasača odnosno 49,39%
 IV     – za glasalo 424, od čega van glasačkog mesta 178 glasača odnosno 41,98%
 V      – za glasalo 428, od čega van glasačkog mesta   34 glasača odnosno   7,94%
 VI     – za glasalo 437, od čega van glasačkog mesta 150 glasača odnosno 34,32%
 VII    – za glasalo 404, od čega van glasačkog mesta 194 glasača odnosno 48,02%
 VIII   – za glasalo 540, od čega van glasačkog mesta   64 glasača odnosno 11,85%
 IX     – za glasalo 484, od čega van glasačkog mesta 213 glasača odnosno 44,01%
 X      – za glasalo 762, od čega van glasačkog mesta 304 glasača odnosno 39,90%
 XI     – za glasalo 657, od čega van glasačkog mesta 264 glasača odnosno 40,18%
XII     – za glasalo 427, od čega van glasačkog mesta 170 glasača odnosno 39,81%
XIII    – za glasalo 601, od čega van glasačkog mesta   42 glasača odnosno   6,99%
XIV     – za glasalo 382, od čega van glasačkog mesta 145 glasača odnosno 37,96%

                  uz napomenu da je na glasačkom mestu XV od ukupno upisanih 1355 glasača samo 75 nije glasalo, ali je pri tome ukazano Komisiji poimenično koja lica su definitivno u inostranstvu, i nisu se pojavljivali na teritoriji opštine Apatin u vreme sprovodjenja referenduma, o čemu smo ponudili i adekvatne dokaze, te su sama lica za koje su drugi glasali spremni da potvrde da sigurno nisu glasali iako su u glasački spisak upisani.

            Kada se uzme u obzir da je ukupno upisanih glasača bilo 16.493, da je prema biračkom spisku glasalo ukupno 9.703, da se “Za” izjasnilo 8.526 glasača, da je 1.048 glasača bilo protiv, da je bilo 100 nevažećih listića, da je van galsačkog mesta suprotno zakonskoj proceduri glasalo 2.599 glasača pri čemu je referendum “prošao” za 279 glasova, te kada se uzmu u obzir i ostale nepravilnosti naznačne u prigovoru opravdano se nameće zaključak da zbog povrede procedure glasanja koja je bitno uticala na ishod referenduma, ovo glasanje je neophodno poništiti i naložiti eventualno novo sprovodjenje glasanja.

            Imajući u vidu sve navedeno, podnosioci žalbe

                                                            p r e d l a ž u

da predlažemo da Vrhovni Kasacioni sud ovu žalbu uvaži, poništi utvrdjene rezultate glasanja na referendumu i naloži ponavljanje glasanja na svim glasačkim mestima.

U Apatinu, dana 23. novembra 2010. godine                


Свилојевачка жалба:                   

VRHOVNOM KASACIONOM SUDU

PODNOSILAC ŽABE: M. Ć. iz Svilojeva

        Na osnovu člana 29 stav 1 Zakona o referendumu i narodnoj inicijativi, podnosilac  žalbe u zakonski ostavljenom roku, blagovremeno podnosi

Ž A L B U

- protiv Komisije za sprovodjenje referenduma u  Svilojevu
   zbog neodlučivanja o podnetom prigovoru na rad glasačkih
   odbora i na utvrdjivanju rezultata glasanja na referendumu
   za uvodjenje mesnog samodopirnosa u iznosu od 3%

        pa predlažem da Vrhovni Kasacioni sud ovu žalbu uvaži, poništi utvrdjene rezultate glasanja na referendumu i naloži ponavljanje glasanja na svim glasačkim mestima.

O b r a z l o ž e n j e

        U Svilojevu je u periodu od 13. novembra do 20. novembra 2010. godine,  Odlukom Skupštine opštine Apatin, raspisan referendum radi uvodjenja samodoprinosa u iznosu od 3% radi potreba infrastrukture i komunalnog opremanja naseljenog mesta Apatin.
        Tokom trajanja referenduma, a posebno zadnjeg dana glasanja, uočene su nepravilnosti na glasačkom mestu pa je podnosilac žalbe podneo Komisiji za sprovodjenje referenduma prigovor na nepravilnosti u radu glasačkih odbora i na utvrdjivanje rezultata glasanja,  a koje nepravilnosti su se ogledale u sledećem:
-         glasanje se sprovodilo van glasačkog mesta suprotno zakonskoj proceduri propisanoj članom 16 Zakonom o referendumu i narodnoj inicijativi i člana 72a Zakona o izboru narodnih poslanika, kao i suprotno Objašnjenju o načinu primene člana 72a Zakona o izboru narodnih poslanika, koje objašnjenje je objavljeno u Službenom glasniku RS broj 10/2008 od 28. januara 2008. godine pod brojem 02-013-757/08
-         članovi glasačkog odbora na taj način pretvorili su glasanje u prikupljanje pismenih izjava od gradjanstva, što je suprotno odredbama Zakona o referendumu i narodnoj inicijativi
-         na glasačkom mestu  nije se poštovala procedura oko podnošenja prijava za glasanje van glasačkog mesta, već su članovi glasačkog odbora imenovani od strane Socijalističke partije Srbije i Srpske radikalne stranke iznosili van birčkog mesta koliko su hteli glasačkih listića, bez prijava i bez popunjavanja potvrda o glasačkom pravu, a potom na terenu bez obezbedjivanja postupka tajnosti insistirali da gradjani zaoukružuju za.
-         U takvoj situaciji pružena je mogućnost da glasaju i ona lica koja su umrla, a još nisu brisana iz glasačkog spiska, kao i lica koja su se odselila i definitivno nisu u vreme glasanja bila u Svilojevu. U prigovoru su naznačena imena lica koja su na ovaj način glasala.
-         članovi glasačkog odbora koji su imenovani od strane Komisije za sprovodjenje referenduma, a na predlog političkih partija SPS-a i SRS-a, inače koalicionih partnera i nosioca vlasti u Skupštini opštine Apatin, omogućivano je da glasačke listiće nose kući i posle zatvaranja glasačkog mesta i da ih sledećeg dana donose i ubacuju u glasačke kutije, a bez obaveze da tome prisustvuju ostali članovi glasačkog odbora i bez popunjenih potvrda o glasačkom pravu.


Kako je Zakonom predvidjeno da o prigovoru treba da se odluči u roku od 48 sati od dana podnošenja, do 22. novembra 2010. godine, Komisija nije donela nikakvu odluku, pa sledom odredbe člana 29 stav 1, podnosilac ove žalbe je primoran da se obrati Kasacionom sudu ovom žalbom.

Na insistiranje podnosioca žalbe prema Predsedniku Komisije P. K. , dana 23. novembra 2010. godine obavešten sam da Komisija nije odlučivala po prigovoru, da o istom ne želi da se izjašnjava, da mi ne mogu dati uvid u dokumentaciju iz razloga što nema ko da kontroliše nas prilikom vršenja uvida, te da u slučaju da sam sa ovakvim stavom Komisije nezadovoljan mogu da se obratim Vrhovnom Kasacionom sudu u smislu odredbi člana 29 Zakona o referendumu i narodnoj inicijativi.

Imajući u vidu sve navedeno, a posebno da je ovakav način glasanja i utvrdjivanja rezultata bitno uticalo na rezultate glasanja, mišljenja sam da je glasanje, realno i objektivno neophodno poništiti.

        Imajući u vidu sve navedeno, podnosilac žalbe

                                            p r e d l a ž e

da Vrhovni Kasacioni sud ovu žalbu uvaži, poništi utvrdjene rezultate glasanja na referendumu i naloži ponavljanje glasanja na svim glasačkim mestima.

U Apatinu, dana 23. novembra 2010. godine
                       
Evo ga post objavljen u sredu, 24 novembra 2010. godine, podsetite se na:

''АКО ЛАЖЕ КОЗА НЕ ЛАЖЕ РОГ.''
ДАКЛЕ НАСТАВЉАМО, И ДАЉЕ .... ИСТИНИТО, ТАЧНО, ПОУЗДАНО, БЛАГОВРЕМЕНО ИНФОРМИСАЊЕ ...

ИМА ЛИ КО ИЗНАД ЗАКОНА ?

     Често постављано питање у Србији: ''Има ли ко изнад закона ?''. По Уставу и законима који важе у нашој земљи, одговор на постављено питање је једноставан, НЕМА !  Посматрајући ситуацију код нас, мој одговор је, Требало би, да нема.

         Данас ме срете познаник, још са десетак метара крешти:
-         Уј'о вук магаре.
-         Какво магаре, Перо брате рођени.
-         Тресла се гора, родио се миш.
-         Шта миш, да тебе није мало шљивова гранчица по глави ?
-         Ништа од суда, џаба им ... референдум је прош'о и сад се сви скупа можемо јебати.
-         А, читаш несрећо ... блогираш се ... ко те навуче на компјутер, а бежо си од њега к'о враг од крста.
-         Читам, џаба ти писање, ови су непрејебиви.
-         Знаш Перо ... ничија није до зоре, сад су стварно направили подоста ствари које нису у складу са законом.
-         Знаш ти шта Мишо, зајеби закон ово ти је Србија, да има закона не би матер и сестра покојног Зорана подносиле кривичне пријаве, након оволико година ... већ се зна ко то треба, а не оне онако тужне и чемерне.
-         Пусти то, него 'ајмо ми на једну, може.
-         Може, него шта и то на две.

     Дуго година суделујем у изборима, и стварно нешто се не сећам  да је закон негде поштован на онима ухваћеним у крађама и намештаљкама ... приговарале и жалиле се политичке странке, па ништа. Можда сад, када се у Апатину, по први пут јављају грађани са приговорима и жалбама можда нешто и буде, ипак је ово држава грађана ... Дакле по нашој старој ''Ако лаже коза, не лаже рог'' ево поднесака приговора, преносим га у потпуности (пуна имена и презимена заменио сам иницијалима, адресе су уклоњене ради заштите идентитета особа):

KOMISIJI ZA SPROVODJENJE REFERENDUMA

PRIGOVOR NA RAD SVIH GLASAČKIH ODBORA NA SVIM GLASAČKIM MESTIMA I NA UTVRDJIVANJE REZULTATA GLASANJA NA REFERENDUMU ZA UVODJENJE SAMODOPRINOSA U IZNOSU OD 3%

Članom 27 stav 1 Zakona o referendumu i narodnoj inicijativi propisano je da: “Građanin ima pravo u roku od 24 sata od trenutka kad je doneta odluka, odnosno izvršena radnja ili je učinjen propust, da podnese prigovor komisiji za sprovođenje referenduma ako smatra da su time učinjene nepravilnosti u sprovođenju referenduma. “
Iz odredbi navedenog člana crpimo legitimaciju za podnošenje prigovora na glasačkih odbora na svim glasačkim mestima. Kao gradjani i lica čije  će zarade u slučaju usvajanja samodoprinosa biti skidana izvesna svota novca neposredno smo  zainteresovan za ishod referenduma.
Na svim glasačkim mestima uočene su nepravilnosti u sprovodjenju glasanja posebno u delu koji se odnosi na glasanje van biračkog mesta.
Članom 72a Zakona o izboru narodnih poslanika propisano je da “Birač koji nije u mogućnosti da glasa na biračkom mestu (nemoćno ili sprečeno lice) može, najkasnije do 11 časova na dan glasanja, obavestiti birački odbor o tome da želi da glasa.
Tri člana biračkog odbora u proširenom sastavu biračkog odbora koji su predstavnici podnosilaca tri različite izborne liste koje odredi birački odbor odlaze kod takvog birača, utvrđuju njegov identitet i predaju mu službenu kovertu, overeni glasački listić, zbirnu izbornu listu, potvrdu o biračkom pravu i poseban koverat za popunjeni glasački listić, upoznaju ga sa načinom glasanja, pa napuštaju prostoriju u kojoj birač glasa.
Pošto glasa, birač potpisuje potvrdu o biračkom pravu, presavija glasački listić i stavlja ga u poseban koverat koji prisutni članovi biračkog odbora pred njim pečate žigom na pečatnom vosku, posle čega stavljaju u službeni koverat potpisanu potvrdu o biračkom pravu i poseban koverat u kome se nalazi glasački listić.
Po povratku na biračko mesto, članovi biračkog odbora odmah predaju ostalim članovima biračkog odbora službeni koverat, koji birački odbor otvara, na osnovu potpisane potvrde o biračkom pravu zaokružuje redni broj pod kojim je birač upisan u izvodu iz biračkog spiska i na kraju otvara zapečaćeni koverat iz koga vadi presavijeni glasački listić i tako ga ubacuje u glasačku kutiju da se ne vidi za koga je birač glasao.
Ako u službenom kovertu nema potpisane potvrde o biračkom pravu, smatra se da birač nije glasao”
Prema Objašnjenju o načinu primene člana 72a Zakona o izboru narodnih poslanika, koje je objavljeno u Službenom glasniku Republike Srbije broj 10/2008 od 28. januara 2008. godine pod brojem 02-013-757/08 , koje je obavezujuće zs rad i ove Komisije, doslovno stoji da “birač koji nije u mogućnosti da glasa na biračkom mestu obaveštava birački odbor da želi da glasa najkasnije do 11 časova na dan ponovljenog glasanja. Predsednik biračkog odbora odredjuje dva člana ili zamenika člana biračkog odbora kao poverenike biračkog odbora.
Birač koji nije u mogućnosti da glasa na biračkom mestu obaveštava birački odbor da želi da glasa preko lica koje smatra najpodesnijim, pri čemu ovo lice može obavestiti birački odbor o najviše DVA takva birača. Birački odbor je pri tom dužan da proveri da li su birači koji glasaju van biračkog mesta upisani u izvod iz biračkog spiska, kao i da UTVRDE  IDENTITET LICA KOJE GA OBAVEŠTAVA.”
Nije se poštovala procedura oko prijave do 11 00 časova, već su pravljeni spiskovi od članova glasačkih odbora i bez prijava, te se izlazilo na glasanje po kućama samo sa glasačkim listićima, bez popunjavanja potvrda ili su te potvrde popunjavalo jedno lice za više glasača. Evidencija o prijavama nije vodjena, a gotovo svaka poseta završavala se tako da se odredjeni broj listića vraća i da nije upotrebljen u glasanju navodno iz razloga što ih nisu našli kući pa se postavlja pitanje, kako su ta lica nepokretna ili sprečena, ako se ne nalaze tamo gde su trebali biti po prijavi.
Usled takvog postupanja glasačkih odbora došlo se do situacije da je na glasačkom mestu 1 van glasačkom mesta glasali J. S. koji je preko deset godina u Nemačkoj, K. N. i K. D. koji su u Australiji i B. K. koja je od 06. maja 2009. godine u Čikagu.
Na glasačkom mestu broj 2 u toku dana uzeto je preko 40 glasačkih listića koji su odneti na teren bez prijave, a vraćen je znatno manji broj.
Na glasačkom mestu broj 3 u poslepodnevnu smenu doneto je 26 listića koji su navodno od terena od prethodnog dana, što bi značilo da su ovi listići prenoćili tako reći van glasačkog mesta kod predsednika biračkog odbora, a tek popodne ubačeni u kutiju. Nakon toga bez ikakve prijave uzeto je 28 listića i odneto od strane dva člana glasačkog odbora da se glasa van glasačkog mesta.
Na glasačkom mestu 4 od ukupno 178 lica koja su glasala van glasačkog mesta, postoji samo 6 (šest) urednih prijava, dok je glasanje obavljeno tako da su članovi glasačkog odbora u sastavu predloženim od strane SPS i SRS glasali bez prijava i bez uredne dokumentacije.
Na glasačkom mestu 7 bez prijave i van propisanog načina glasanja, glasalo je 180 lica, pri čemu su spiskovi pravljeni od strane članova glasačkog odbora, a  bez toga da su prethodno glasači kontaktirani i bez prijava.
Na glasačkom mestu broj 9 zatečen je član glasačkog odbora D. da pre otvaranja glasačkog mesta ubacuje glasačke listiće u glasačku kutiju, te je van glasačkog mesta glasalo preko 185 glasača bez urednih prijava.
Na glasačkom mestu broj 10 na volšeban način u odnosu na prebrojane neupotrebljene listiće prethodnog dana, ustanovljeno od člana glasačkog odbora M. R. da je broj neupotrebljenih listića manji za 145 u odnosu na prethodni dan, ali se za toliko preko noći povećao broj glasalih i to kako onih koji su glasali na terenu tako i onih koji su glasali na glasačkom mestu. Takodje, dana 20. novembra bez ikakvog odobrenja, prijave i bez dokumentacije uzeto je sa glasačkom mesta preko 70  listića, a nakon povratka sa terena vraćeno je 63 ispunjenih glasačkih listića.
Na glasačkom mestu broj 12 dana 20.11. van glasačkom mesta glasala je V. I. koja uopšte ne stanuje na toj adresi. Takodje G. M.  je glasala dva puta i to oba puta van glasačkog mesta, a porodica Z. A. iako se preselila u Sontu, kompletna je upisana da je glasala na Ribarevu. Sam Z. A. je spreman da posvedoči i pred Komisijom pod pretnjom svih posledica da nije uopšte glasao.  Na istom glsaačkom mestu Č. J. i F. G. uzeli su 20 blanko glasačkih listića i navodno idu da glasaju od kuće do kuće i vraćaju se sa 14 popunjenih listića. Naravno, glasanje je obavljeno bez prijave.
Na glasačkom mestu 14 na isti način kao i u gore navedenim slučajevima glasalo je 145 glasača van glasačkog mesta na način da nisu postojale uredne prijave glasača i da se glasalo van predvidjene zakonske procedure.
Na glasačkom mestu 15 u Romskom naselju, glasalo se van terena bez prijave, a takodje se može ustanoviti da su glasali i oni koji su u inostranstvu ili su umrli. Tako su glasali B. A. iz ulici …………. koja je umrla, H. K., R. i K. koji su u Austriji, M. S., M. E., M. S. i M. M. iz Apatina,………. koji su u inostranstvu, Dj. S. iz ………… koji je takodje u inostranstvu, B. P. C. ….., B. P. ……, B. M., ……, Dj. S., H. Z., H. I., H. M., M. Z., O. T., koji su takodje svi u inostranstvu, te B. B., B. R. i B. S., svi sa prebivalištem u Sloveniji. Niko od ovih lica u vreme sprovodjenja referenduma nije bio u Apatinu, što je spremna da potvrdi i njihova rodbina. Neka od ovih lica su navodno glasala u kućnim posetama.
Uz sve ove primedbe, smatramo da utvrdjivanje rezultata nije validno, a iz razloga što su kao važeći listići uzeti i svi oni listići kod kojih se glasalo van glasačkog mesta, a da prethodno nije postojala uredna prijava na način kako je to predvidjeno gore citiranim zakonskim propisima, kao i Upustvu o primeni odredbi člana 72a Zakona o izboru narodnih poslanika.
Imajući u vidu da je van glasačkom mesta glasalo preko 2.000 glasača, da za iste nema uredna dokumentacija u vezi sa prijavom lica koja će glasati van glasačkog mesta te da sva potrebna dokumentacija ne postoji ili nije validna, zahtevamo da nam se omogući uvid glasački materijal, posebno u prijave  lica sprečenih i nemoćnih da glasaju, kao i u spisak lica ko je prijavio takva lica da su nemoćni i sprečeni, te da nam se omogući uvid u potvrde o biračkom pravu koje bi trebalo da su potpisane od strane lica koja su glasala van glasačkog mesta.
Zbog svega navedenog zahtevamo da Komisija,
-         nakon što omogući da izvršimo uvid u glasački materijal i nakon sprovedenog postupka po ovom prigovoru u smislu odredbi člana 28 Zakona o referendumu i narodnoj inicijativi, a sa obzirom da ovakve nepravilnosti  bitno utiče na rezultate celokupnog glasanja, Komisija za sprovodjenje referenduma poništi izjašnjavanje na svim glasačkim mestima, raspusti odbore koji su sprovodili  dosadašnji tok glasanja, imenuje nove odbore koji neće zloubotrebljavati volju gradjana i oglašavati ih bespotrebno nemoćnim i sprečenim, te  odredi vreme ponovnog izjašnjavanja.
Posebno napominjemo da  ukoliko nam se  ne omogući uvid u traženu glasačku dokumentaciju, zahtevaćemo od Republičkog poverenika za objavljivanje informacija od javnog značaja, da protiv odgovornih lica podnese adekvatne prijave i te da nam se na osnovu njegovor rešenja omogući uvid u traženu dokumentaciju, a u svakom slučaju insistiraćemo i na odgovarajućem postupku pred Vrhovnim kasacionim sudom.
Kako to niste činili sa dosadašnjim prigovorima koje smo podnosili, ovim putem Vas molim da u pouci o pravnom leku posebno naznačite u kom roku se može uložiti žalba navedenom sudu.
U Apatinu, dana 20. novembra 2010. godine                                                  
GRADJANI ...............
  
      На овај приговор, Комисија за спровођење референдума у Апатину није одговорила.
      Зашто није ?ИМА ЛИ КО ИЗНАД ЗАКОНА ?
      Видећемо, суд је на потезу.
                                                                                                       Mirko S. Vraneš

Нема коментара:

Постави коментар