петак, 4. март 2011.

КАКВА ЈЕ ОВО ХЛАДНОЋА У СРЕД ЗИМЕ ?

ДЕСЕТ ГОДИНА ПОСЛЕ 
(ОПЕТ ФРИГИДНОСТ)
Богами стегло ... сад ће лето ?

          
      ''Транзиција је сложен процес преласка из мртвог у живи систем, где предузећа остварују профит, а не само раде.'' – Зоран Ђинђић

-         Ако ова зима потраје посмрзаваћемо се скроз. Срећом био онај штрајк па се мало приштедило. – у кафани ми се жали један просветар.
-         Шта је немаш огрева кући ?
-         Каква кућа о школи ти причам. Исто к'о онда кад сте ви дошли на власт, ниђе ни динара ни горива, тада да не би онијех из ЕУ посмрзавали би се у 3ЛПМ.
-         Опа вулгаришеш, видим читач ме, и то у 3ЛПМ си тамо покупио на блогу.
-         Кад већ пишеш о крушкама и кајсијама и крмцима, што не пишеш о смрзавању у апатинским школама, у општини ...
-         А, фригидно вам ?

        Добро де да напишем нешто ... Ко после овијех ДРУГОВА и ПАТРИЈОТА дође на власт у Апатину има да замоли ЕУ да нам пошаље огрев за школе, домове здравља, вртиће ... Е, овај пут ће ко год буде тражио огрев од ЕУ, добити од истих тих курац од овце ... десет година свирања курцу, неће нико више да финансира нашу зајебанцију и да нас вади из гована ... Све са поруком: ''Што сте засрали и дозволили да се засере ... сада решавајте сами ... имамо ми преча посла.''
        Како је сад ствар и ситуација са огревом у школама, вртићима, домовима здравља ... знају запослени и они који тамо бораве ... неки дан сам био у општини и пореској управи посмрзаво се народ, обучени к'о за скијалиште ... кварцне раде ли га раде ... има струјомер да падне у несвест од врћења ... Добро то је сада проблем оних који руководе и функционеришу па нека га решавају.

Да не би ЕУ и телефионског разговора ... посмрзавали би се ...

        КАКО ЈЕ ТО БИЛО ПРЕ ДЕСЕТ ГОДИНА ?

        Зима 2000. – 2001. памтићу је док сам жив, није било доста што сам преко лета набавио огрев за кућу – 12 кубних метара церовине и 2 метра црвене врбе ... већ ме дочекао проблем у општини, где сам као неки јебени функционер и председник општинске ''владе'', нигде грама огрева, ни у школама, ни у вртићима, ни у домовима здравља, ни у згради општине ни у библиотеци, ни у Радио Апатину, ни у апотекама ни у ... нигде ништа у 3ЛПМ ... 'ајде да је пара па да се купи, кад курац брале каса празна, они претходни Жикини јебли једни друге, испразнили све к'о термити ... што пара прикупимо оно купуј огрев на кашичицу, мало тамо, мало онамо ... дош'о ми један партијски другар из Новог Сада па ме пита:

-         Јели Вранешу јел' ти правиш овде у овој вашој зградетини првенство света у клизању, смрзо сам се што не ложите?
-         Ајде не зајебавај ме, нема за шта кер да нас уједе а не ...
-         Немате огрева ?
-         Ма јок имамо, само се мало зезамо па га не трошимо, па видиши сам да немамо, пусти ме у курац и не зајебавај.
-         Па што не тражите од ЕУ комисије у Београду па ми се преко њих грејемо од 1998. године, ево ти телефон, наш човек тамо ради, знаш га са Главног одбора ...

        Оде овај скупио се к'о чварак каже иде још до Сомбора да се тамо угреје, каже да га већ попушта она ракијештина што смо је љуштили, отпадоше му ноге, и за крај онако шеретски добаци - ''Плати ти грејање и огрев, сада имаш функционерску плату, пун си к'о брод ...''  ... заустим али станем и себи у браду  - ''Могу да се јебем са ових  ни 170 швабских марака, немам ни за  леба, све списко унапред на одела и кравате и кошуље, дошао на власт  са сватовским сакоом и средњошколском краватом, а сако посебна прича крпила га Стана код адвоката Рајчевића хефталицом за папир ... јебем ти и власт и ко ме убаци у ова говна ...''... оде човек, мој другар Секретар (нешто као Министар) у Извршном већу Војводине. Није ни врата затворио ја телефон у руке и, Ало Београде овде Апатин, јави се онај наш и 'оће човек да помогне, али како, као закаснили смо ...

-         Како закаснилу у 3ЛПМ, малопре ми Мићо рекао о Енергији за демократију ... скини некога ко се већ годинама греје преко Европе ...
-         Знаш апдејтовали смо податке јутрос, ево папир испред мене 05.12.2000. године, уговори се потписују у петак 08.12.2000. године код нас у подне ... него да ти пошаљем мејлом апликационе обрасце па да вас угурам, чуо сам да сте напокон и ви победили комуњаре ... попуни их знаш у Ворду су па ми их врати најкасније до ... најбоље ми пошаљи у четвртак до осам, у подне закључујем количине.
-         Значи може ?
-         Европа је то бато, него дај ми мејл, да ти шаљем ...
-         Какав мејл брате, па ми ни мејл адресу немамо у општини, ни конекцију на интернет а рачунара све неке двојке ...шаљи на факс 025/773-071 и имаш мој мобилни 063/543-630 јави се кад те зовнем ...
-         Ајде, хоћу него кад дођем у Апатин да ми наместиш неку рибу ...
-         Него шта, ако добијемо гориво има од ње и паприкаш да скувамо у ''Шарану'' ...
-         Како кување, мислим на праву рибу ...
-         Шаран је права риба за паприкаш и сомова глава и све буде супер, ајде видимо се ... поздрави жену и поручи јој да сам вам спасио брак.

Права риба и то шаранчинааа ...

        Отворим врата до Зоре (секретарице)  - Госпођо Зоро сад ће факс из Београда, највероватније неке табеле на енглеском, чим стигне копирајте у три примерка ...

-         На шта да копирам господине председниче ? Знате да нам копир машина не ради ...
-         Добро, добро донесите мени факс и ОК.

        Нешто размишљам, мејл немамо, интернет немамо, копир машина неисправна, јој мајко моја она што ми куца материјале вероватно неће знати убости у простор на табели ... јебем ти и општину и функцију који ме курац тер'о да се бавим политиком ... уместо мејлова могли смо користити ону ''тону'' крепалих голубова са тавана и из торња, једва сам отворио врата од торња кад сам обилазио и глед'о на шта нам личи зграда, подрум претворен у септичку јаму, таван у гробље голубова ... да су бар живи па да их користимо за мејловање (поштарење – слање поште), канцеларије ко јефтине кафане, а клозети унисекс све у два квадрата и мушко и женско и кување каве и прање шоља ... куд се не сети да човеку из ЕУ комисије не рече да пошаље обрасце на матрици па да их провучемо кроз гештетнер ... ало бре XXI век а ми штампамо к'о Гутенберг ... од нас праве спрдњу кажу кад укуцаш на интернет претраживачима АПАТИН оно се појави информација о неком Индијанском племену, са границе Мексика и САД,  који живе у обе Калифорније, нема нас ни у базама података ...мрак у 3ЛПМ.
        Отворена врата до Зоре чујем смеје се жена, како се неће смејати ја к'о нека будала гласно размишљам и сам са собом разговарам, дош'о и ложач Пепо ... чујем и он се смеје ... Јеби га испаде председатељ владе будалетина, сам са собом прича. Чујем звони телефон код Зоре, зове ме жена: - Господине председниче изгледа  неки Енглези ништа ја не разумем. У три корака код телефона, нека риба глумата, па као ради за ЕУ Комисију и већ заборавила српски ... договорим се са њом да јој дам сигнал факса и да ћу је назвати да потврдим да је све ОК. Пепо се чешка по глави:

-         Шефе па ти говориш енглески ?
-         Пепо и енглески и руски и кинески ако треба само да се докопамо огрева, него добро си наиш'о иди и види ко шта користи за грејање, нека те Жиле шофер вози у школе, вртић, Дом здравља ...

        Стиже факс онако у ролни, видим скоро метар дужине три табеле и неко писмо руком исписано, шегачи се мангуп београдски каже да ће бити горива ако буде рибеее ... Зоро дај лењир и маказе. Исечем турим у неку дрљаву фасциклу и право код Фото Мирића ... смеши се газдарица, знам гласала за нас, а, како и не би ... може три пута по три копије ... колко кошта питам ... ништа кућа части, платићеш већ ти смеши се газдарица. Назад у канцеларију табела ANNEX 2  мазут и дизел гориво и  ANNEX 3 јеботеее подаци о: капацитетима цистерни, котловима, дневној потрошњи горива, простору који се греје, резерва у танку која се не може искористити ... срећом се у бродоградилишту бавио цевчинама и моторима и котловима неће бити проблема ... Телефон у руке па зови редом, да ми доставе податке до сутра у осам ... Сви питају како до сутра па  ... Ако хоћете гориво, да зовете сутра, иначе ложите намештај ... Код Дражине (председника општине) секретарице Мирјане:

-         Ајде Мирјана, дај ми ...  печат, па да изударамо ... по овим папирчинама  ... јел' ти ту председник ?
-         Јесте. Ево га и печат. – Смеши се жена, већ се прочуло да нешто ''муљам'' за огрев ... рек'о Пепи рек'о ''Вечерњим новостима'' има човек већи тираж него ове новине.
-         Ајде Дражо потписуј бланко ове три табеле, прексутра их шаљем факсом а ти са два оригинала у петак за Београд, уговори се потписују у подне, понеси печат ... зна Бошко где треба да вози, јавићу му.
-         Јебеш га Мишо ти стварно ниси нормалан, какав Београд какви уговори па  ...
-         Гориво за грејање од ЕУ, договорено пре непун сат.
-         Мирјана зови Бошка, Мишо кад ћеш ми донети те папире ?
-         Чим завршим.

        Пепо донео нешто података, ови сви још током дана на мобилни јавили ... зови Раду Медића, пренесем му шта се ради и договоримо се да ће он бити координатор око ове ствари и контроле око горива, да неко од ових апатинских јајара не зајебе ствар ... носи табеле и папире кући ... није ми ни први а ни задњи пут.

        Ево га скениране и окачене табеле IMG, European Commission, Energy for democracy ... једине табеле у Србији које су исписане руком ... мојом наравно, дакле табеле:

ANNEX 2
ANNEX 3 ... Page 1 of 2
ANNEX 3 ... Page 2 of 2

         Сада, десет година после, у згради општине има на десетине рачунара и умрежених чак, свако има своју мејл адресу, и копир машина има, на интернет претраживачима мали милиони страница и података где се спомиње Апатин, канцеларије уредне, Плава сала лепа, Велика сала још лепша, тоалети савремени ... само општину данас воде исте оне обичне сероње који нису у стању ни огрев да набаве ... само још леденице фале у канцеларијама, што у канцеларијама али што у школама?
 
      О дуговима, приспелим обавезама, кредитима, позајмицама ... и о рачунима за струју, нека размишљају они који би да буду власт ... знам има их подоста и вероватно неће морати ручно - писањем попуњавати апликационе обрасце, петиције и кривичне пријаве.

       Да ево па се уверите колика ми је била ''платурина'' у општини, а моја била највећа као функционерска и по годинама радног стажа ...

Ајде, па нек' сад ови садашњи функционери општински обелодане, колике су им ''плаћице'' ...

                                                             Мирко С. Вранеш 
  

Нема коментара:

Постави коментар