недеља, 20. мај 2012.

29. део –БИЛО ЈЕДНОМ ЈЕДНО БРОДОГРАДИЛИШТЕ …

24. МАЈ ...


        ''Код нас увек одлучују нијансе. Црне.'' – афоризам, аутор Слободан Симић

        Потписан је купопродајни уговор о продаји Бродоградилишта, цена 230 милиона динара, потписе ставили стечајни управник Предраг Љубовић и представник ''Војвођанске банке''. Купац до 24. маја треба да уплати разлику између уговорене цене и депозита и тада постаје власник Бродоградилишта са обавезом да настави са досадашњим делатностима па самим тим и бродоградњом.
        Искрено се надам да ће ''Војвођанска банка'' наћи партнера или купца који ће наставити бродоградњу у нашем Бродоградилишту, не треба очекивати стварање некаквог гиганта али и стотињак радника је довољно да се почне ремонт и изградња нових не много сложених пловила, па полако обучавати нове младе људе, уводити нове технологије и има времена досећи некадашње капацитете и градити сложеније објекте ... традиција постоји, стручњака и радника има, младости у Апатину без посла има, надам се да долазеће време ради за Бродоградилиште и бродоградитеље посебно у обнови речне флоте и техничких пловила који су неопходни за одржавање пловних путева пре свега на Дунаву - Коридору 7 ... Већина Апатинаца не може ни да замисли какве је бродове и чуда технике правила ''екипа'' бродоградитеља из Бродоградилишта Апатин, није било навике да се целокупном становништву покаже шта се градило иза капија Бродоградилишта, јер не би сада било могуће да неко направи чамац за туристичке вожње и да га прогласи бродом ... у Апатину су се некада правили бродови а чамци су се правили у ''домаћој радиности'' онако из шале.
        Треба позитивно размишљати, одагнати црне слутње, треба веровати и нешто чинити ма колико то мало изгледало да се у нас опет бродови и остала пловила праве.
 
      Ево за подсећање на најзахтевнији и најсложенији брод који је прављен у Апатину:



Bergen Troll

Бивши називи: ''Trollskald'' (1992-2004), ''Trollshell'' (1990-1992)
Година изградње: 1990.
Класа: Product Tanker
Носивост: 1.900 тона


                                                            Мирко С. Вранеш

Нема коментара:

Постави коментар