NIKAKO DA SE DOGOVORE ?
''I mi konja za trku imamo. Samo je
trenutno na odgovornijoj funkciji!'' – aforizam, autor Rade Jovanović
Nekada u davna vremena, pred Drugi
svetski rad i pre toga, Apatin je imao salaše, i rečnu flotilu što teretnu što
putničku (''Belu'') i mnogo toga je imao ali
ajde da se vratimo salašima i ''Beloj'' floti … Da salaši su porušeni kada se ono u obnovi
i razvoju pravio Dom kulture, pa trebalo
onako iha-haj godina da se naši ''pametni'' dosete, negde osamdesetih prošlog veka i pred kraj milenijuma, i da počnu praviti vikendice pa sada na njima žive
i evo ih opet salaši …
... što se ''Bele'' flote tiče evo ovih dana dočekasmo da neko tamo u
Mačvanskoj Mitrovici napravi-izgradi poveći čamac na njega natakari vanbrodski motor i evo
''obnove '' putničkog saobraćaja na Dunavu sa matičnom lukom Apatin, nema ovaj
čamac ni ime a neki ga krstili BARKOM, BRODOM, BRODIĆEM ...
... koliko je godina trebalo,
gotovo 70 godina da se Apatinci vrate na Dunav sve sa ''Belom'' flotom ... ovaj
čamac je svakako mogao biti i u Apatinu izgrađen, znam barem jedno 300 ljudi,
naših sugrađana, koji bi ga mogli napraviti, nepoznat mi je razlog zašto
plovilo sa vanbrodskim motorom mora ići svojim hodom 380 kilometara kad je
moglo to sve lepo da se doveze na kamionu, nešto sam se ''malo'' bavio gradnjom
brodova i probnim vožnjama ... znam da niko nikada nije imao probnu vožnju za
čamac sa ''pentom'' dužu od dvadesetak kilometara, a, ovi ga ''naši'' onako ''gosparski''
nizvodno Savom do Beograda pa uzvodno Dunavom do Apatina, koje tu gorivo ode,
koja muka i za ljude i za motor ... ali to tako valjda mora ipak to odlučuju
oni što su za sve kadri i ne treba im kadar.
Isto tako čudi što se predstavnici
medija ne usaglasiše šta u stvari EU pokloni Apatinu BARKU, BROD, BRODIĆ
... ili malo poveći čamac nešto manji od
onih što su nekada brodograditelji apatinski montirali na prekookeanske brodove
kao čamce za spašavanje ... nešto mi cena od 25.000 evra visoka ali kad se sve ''ugradi'' to mu je valda toliko, čudi što motor nije bešumni-ekološki (elektro) po uzoru na one koji se u komšiluku u Kopačevu koriste ...
... svakako da se poklonu ne treba gledati u zube i
iskreno se nadam da je ovo početak obnove ''Bele'' flote koju je Apatin nekada
imao, pa tu je i pristan, i Javno preduzeće, i osnivač JP, i Nika i Čaplja i
Žika ... svi preduslovi su tu da izađemo na Dunav sve onako sa šeširima i belim
odelima, a dame sve sa suncobranima i belim haljinama, zna se i damskim
šeširima, a deca u mornaričkim odelima sve sa onim velikim kragnama i
mornarskim kapama (već vidim kako neko otvara firmu za proizvodnju šešira i
kapa, krojački saloni će početi da niču ko će sve da sašije bela odela, odelca
i haljine ???) ... ili je ipak tek samo došlo vreme da se svi vratimo na salaše
i preživimo još jednu zimu, a ono sve u belom neka pričeka kada se narod
zaposli pa počne raditi i zarađivati, i onda vremena imati za sve u belo sem
onoga u nos naravno.
http://www.025info.rs/vest_13_ekonomija_10914_apatin-dobio-brod-za-turisticko-razgledanje-obale.html
14.05.2012.
U subotu je u Apatinsku marinu uplovio
turistički brod koji je u okviru projekta prekogranicne saradnje ''Tradicija za budućnost'' napravljen u brodogradilištu u Sremskoj Mitrovici
za potrebe turističke zajednice Apatin. Brod vredan
25.000 eura, koristit će se za priobalno turističko
razgledanje Apatina. Dvočlana posada Mladen Mandić i
Dragoljub Cvjetićanin doplovili su ovim brodom u Apatin i to je bila prva
probna plovidba duga 380 km. Po zavrsetku
projekta ovaj brod će biti predat u trajno vlasništvo apatinskoj marini. Za
vreme sajma turizma ''Tradicija
za budućnost'' koji će se u Apatinu održati
25. i 26. maja svi zainteresovani će moći ići u
razgledanje obale ovim brodom od Marine do Plave Ruže i nazad. U budućem
periodu planirane su đačke ekskurzije jer brod ima 24 mesta tako da može
primiti jedan razred, ova investicija u turizam grada Apatina je izuzetno
vredna i trebalo bi da postane prava turistička atrakcija ovog leta.
14.05.2012.
Podunavske opštine u
Vojvodini imaju zavidan potencijal u nautičkom turizmu, na čijem se razvoju
intenzivnije radi od 2006. godine, odnosno kada je izgrađena Studija mreža
marina na Dunavu. Analizom je utvrđeno da u 15 podunavskih opština postoji čak
35 potencijalnih makrolokacija za igradnju marina, a prva marina iz ovog
Programa izgrađena je upravo u Apatinu. Razvoj nautičkog turizma u Vojvodini je
imperativ za socioekonomski razvoj i rukovođen je zahtevom evropskih i svetskih
turoperatora za uključivanje ovog dela Vojvodine u nautičke turističke aranžmane.
Tako je Apatin, kao centar nautičkog turizma na ovim prostorima, dobio vredan
poklon od strane Evropske Unije. Naime, u apatinsku marinu je tokom vikenda
uplovila turistička barka, koja će u predstojećoj turističkoj sezoni biti prava
atrakcija za goste, ali i ovdašnji živalj, jer sa 24 mesta za sedenje
pruža idealne mogućnosti za plovidbu Dunavom i upoznavanje sa prirodnim
lepotama u okolini našeg grada. To se prevashodno odnosi na Specijalni rezervat
prirode "Gornje Podunavlje". Barka je samo početak stvaranja
turističke flote u čijem sastavu će biti veći broj privatnih jahti, a koje će
na taj način biti stavljene u funkciju nautičkog turizma. Nju je u Mačvanskoj
Mitrovici, 10. maja, preuzela dvočlana posada, kapetan Mladen Mandić i
Dragoljub Cvjetićanin, koji su nakon promotivne vožnje Dunavom nedavno uplovili
u buduću matičnu luku ove brodice.
Kapetan Mladen Mandić, u izjavi za naš radio, govori o osnovnim karakteristikama ove brodice, čije je dopremanje podržala Opština Apatin.
Kapetan Mladen Mandić, u izjavi za naš radio, govori o osnovnim karakteristikama ove brodice, čije je dopremanje podržala Opština Apatin.
Njegov kolega
Dragoljub Cvjetićanin kaže da je ova donacija minimum što se moglo učiniti za
Apatin, koji ima izuzetan geostrateški položaj na Panevropskom koridoru 7, a da
je ovaj brod ispunjava osnovne standarde za početak nautičke sezone i da će se
tako sagledati situacija i steći nova iskustva u planiranju daljeg razvoja
turizma.
Apatin dobio brod za prevoz turista u priobalnim
turama
Utorak,
15. maj 2012 god.
U apatinsku
Međunarodnu marinu u subotu, 12. maja 2012. godine, uplovio je turistički brod,
koji je u okviru projekta prekogranicne saradnje ''Tradicija za budućnost'' izgrađen u brodogradilištu u
Sremskoj Mitrovici za potrebe turističke ponude Apatina. Brod, vredan 25.000 evra, koristit će
se za priobalno turističko razgledanje Apatina. Dvočlana posada Mladen Mandić i Dragoljub Cvjetićanin
doplovili su ovim brodom u Apatin i to je bila prva probna plovidba duga 380
km. Po završetku projekta ovaj brod će biti predat u trajno vlasništvo
apatinskoj Marini.iZa vreme sajma turizma ''Tradicija za budućnost'' koji će se u Apatinu održati 25. i
26. maja svi zainteresovani će moći ići u razgledanje obale ovim brodom od
Marine do Plave Ruže i nazad. U budućem periodu planirane su školske ekskurzije
jer brod ima kapacitet od 24 mesta. Ova investicija je od izuzetnog značaja za
turizam grada Apatina i trebalo bi da
postane prava turistička atrakcija ovog leta, pogotovo za vreme održavanja
Apatinskih ribarskih večeri i drugih manifestacija iz kataloga turističke
ponude. Inače, ovaj brod, dužine 13 m i širine 3,2 m, izgrađen je od metala i
pokreće ga motor jačine 50 ks, a građen je po modelu konstrukcije broda Veliki
Apatinac. U jednoj plovidbenoj turi, uzvodno, ili nizvodno, brod može da plovi najduže
u vremenskom intervalu 1-1,5 časova. Ovaj brod je deo paketa koji je Opština
Apatin dobila u okviru projekta prekogranične saradnje ''Tradicija za budućnost'' a uskoro će mu se pridružiti i dva
manja plovila, odnosno drvena čamca opremljena motorimа za pogon.
Vlasnik uverenja o položenom ispitu za upravljanje čamcem do 15
m dužine i 100 KS snage ... i autor bloga: Mirko
S. Vraneš
Нема коментара:
Постави коментар