петак, 25. фебруар 2011.


СВЕ МЕ ПИТАЈ, САМО МЕ НЕПИТАЈ ГДЕ СУ ПАРЕ  ...

ПРАВО ПИТАЊЕ ЗА ВЛАСТ: ''ГДЕ СУ ПАРЕ ?''



        ''Реформе су увек пливање уз воду. Реформе су увек сукоби са менталитетом, наслеђем, интересима, ентропијом и инерцијом. Реформе изазивају страх, боле и нема ту шећерне водице која ће да ублажи бол.'' – Зоран Ђинђић

        Референдум за Програм самодоприноса од 3% у Пригревици је окончан, и поред евидентних незаконитих радњи и кршења закона а поготово у недопустивој атмосфери страха, зивкања телефоном, претњи, обилазака по кућама и немилих догађаја и претњама смрћу активистима једине политичке опције која је званично била ПРОТИВ, и обезбеђивањем истих тих младих људи од стране полиције ''Јер постоји опасност по њихову сигурност у Пригревици !?'' ...  Локална самоуправа у јавност изашла са обавештењем и хвалоспевом; како је референдум успео, већина изашлих на гласање гласала ''ЗА'' показавши своју високу свест и патриотизам, процес гласања прошао без и једне примедбе уведене у записнике на гласачким местима што показује да је све било ОК! У саопштењу и захвалност члановима гласачких одбора на добро обављеном ''послу'' а посебно члановима из опозиције који су показали: висок морал, свест, патриотизам, кооперативност ...
        Знам да ни ови млади људи из ОО Покрета социјалиста Апатин, не би имали никаквих проблема да су радили све и свашта као што се увек и радило ... али поставили су једно питање које се властима у Србији а поготово у Апатину не сме поставити: ГДЕ СУ ПАРЕ ?  Посебну ''безобразност'' према властима, по истим тим властима су показали захтевом да се достави ИЗВЕШТАЈ, и то финансијски како су утрошена средства од претходног самодоприноса 2006. – 2011. година. Млади активисти ОО Покрет социјалиста Апатин  и њихов председник друг (како сам каже за себе) Александар Вулин обећали на конференцији за новинаре да ће до тог извештаја доћи макар и преко Повереника за информације од јавног значаја и заштиту података о личности господина Родољуба Шабића,  све са канцеларијом у БГ. Ајде и то да дочекамо, да некада неко некоме нареди да поднесе ИЗВЕШТАЈ како где и када и  ... је трошен заједнички новац.  

        Зашто није било приговора и примедби на процес гласања у Пригревици? Могућих одговора више:

  • Из разлога резигнираности и разочараности. Споро и траљаво реаговање судства, по питању жалби и примедби на референдум у Апатину и Свилојеву, учинило је своје и довело до гашења ентузијазма и енергије, за евентуални нови улазак у борбу против злоупотреба и незаконитих радњи уочених током референдума у Пригревици ... ником није стало до борбе са спорим и инертним системом који треба да штити закон и законитост.
  • Из разлога страха? Да баш из тог разлога јер страх је надасве чудна категорија и никада не знаш како ће ко реаговати, нарочито у амбијенту линча и прозивки: ''Ко је ПРОТИВ тај је издајица и противник напретку села!''
  • Из разлога што је све уочено на референдуму било у границама закона и законитости?
  • Из разлога ... ко зна ког (мени недокучивог а вама читаоци ако знате дојавите ми да и ја ''прогледам'').

        Ја знам одговор и имам све чињенице пред собом, али срамота ме да пишем о томе и о неким ''људима'' чије су особине све него људске ... исти ти имају аспирације да постану апсолутна власт или део коалиционе власти са било ким само да буду ВЛАСТ.

        Толико о референдуму и Пригревици и пригревчанима о којим дуго нећу ништа више писати, можда и никад више, или све до оног момента док не постану оно што су некада били, како то лепо описа господин Теслић, или је то само мит њих самих о себи самима.

Колико су им паре из самодоприноса битне ... СПС - СРС 20.маја 2005. године именовали Комисију за праћење ...
''Лепа времена'' када су сви код куће ''гласали'' ... потписивали и мртви и одсељани и ... у 3ЛПМ.
         Апатинске хронике како сам назив каже баве се Апатином, додуше понекад и нешто мимо нашег малог локала чачкамо али то је све у сврху обавештавања и стварања неке друге ''слике'' мимо званичних средстава информисања и враћања у реалан свет и живот. Елем, да кад нико не сме у Апатину ево да ја овако званично, писмено, упитам апатинску власт: КАКО СЕ И ГДЕ ПОТРОШИШЕ ПАРЕ од самодприноса у Апатину по стопи од 3% прикупљене у периоду од 01. јануара 2006. године до 31. децембра 2010. године ???

        Зашто ово питам? Из разлога да је нови самодопринос, у самој одлуци и намени коришћења средстава толико широк и уопштен тако да средства прикупљена током његове реализације неће бити тешко правдати јер се могу користити за све и свашта па и по одлуци Савета МЗ Апатин, једино се може десити да ће по навици ови ''наши'' да крадуцкају и ... е, ту је већ друга прича и друге институције ће тада бити на потезу. За сада једино знам да постоји идеја да ће општинска власт на основу тек изгласаног (судски процесуираног без коначног решења) самодоприноса, и очекиваног – процењеног прилива средстава убраних по основу  издвајања по стопи од 3% од примања грађана, подићи КРЕДИТ и потрошити средства за ''крпљење''  буџета и покривање буџетског дефицита, враћање дугова, сервисирање приспелих ануитета и уговорних обавеза ... Никада се ова ''екипа'' није упитала – Шта ће сутра бити и како даље? Њих то никада није ни занимало овај ''тим'' игра, од данас до данас и за свој џеп.

      Ево га Одлука о увођењу самодоприноса за подручје МЗ Апатин: 
     
        313.  На основу члана 63./е и члана 73. става 1. Статута општине Апатин (''Службени лист општине Апатин'' 6/02, 7/05 и 8/05), ....

Члан 5.  ... од 01. јануара 2006. године до 31. децембра 2010. године.
Члан 17. ...Савет МЗ Апатин је одговоран за ... да информишу грађане ...
Све написано и одлука донета само јетреба испоштовати.

        Дакле сада је време да се постави питање и затражи комплетан извештај све са аналитиком о УТРОШКУ СРЕДСТАВА од самодоприноса у Апатину по стопи од 3% прикупљене у периоду од 01. јануара 2006. године до 31. децембра 2010. године. Ко то питање може званично поставити ? Могу баш сви, али пре свих могу представници политичких странака и покрета, а пре свих они који су опозиција на локалу и имају чланове у Савету МЗ Апатин, а то су Тадићеве демократе и Николићеви напредњаци. Извештај не сме бити памфлет и ''отирач за руке'', као овај што је ових дана дат члановима Савета МЗ Апатин на увид ... разматрање ... или прећутну сагласност ... показаће време, ко је ским и ко за кога ради, и ако уследи као до сада ћутање, то ћутање ће опет по ко зна који пут бити доказ подршке и међусобног тала или страха, страха од чега од истине или ... у 3ЛПМ.

        На тај начин тражен и добијен Извештај мора бити предмет расправе и на Савету МЗ и седници СО Апатин, а одлука о његовом ''прихватању'' на оба тела објављена све са извештајем као саставним делом исте те Одлуке у ''Службеном листу општине Апатин'' те тако да остане ''траг'' и добије снагу валидног документа, а не као до сада закулисне и сићарџијске радње за подкусуривање. Јавност и они који су издвајали новац имају право да знају ''до у ситна цревца'' где је њихов новац потрошен. Ништа ово није нешто ново, па све је то и требало и раније радити по важећој Одлуци о увођењу самодоприноса за подручје МЗ Апатин. Дакле ова и оваква власт се може довести у ред само праћењем и надзором токова новца, без новца и прекорачења овлашћења у коришћењу истог сви су они ... (да простите) обична говна.

        Оваквим методама и праксом локална власт ће бити натерана да пази како и шта да ради, а ако неко ''омрси'' и катанац биће за пример шта се сме а шта не сме радити. Следећи кад дођу, зна им се како кад и где се може и сме.



                                                       Мирко С. Вранеш

Нема коментара:

Постави коментар