ŽDN/9. - MARINIRANA MARINA …
OPET KIKS U APATINU ?
Da se manje ''hapavalo'' možda bi para bilo i za dizalicu ... |
''Quod nocet, docet.'' - Što muči, uči.
U Apatinu sve što radi
aktuelna lokalna vlast počinje nekom svečanošću, od svečanog polaganja kamena
temeljca do svečanog otvaranja, doduše dobar deo svečano položenih čeka izvesni
broj godina da se svečano otvore, primeri su brojni, ajde da zaboravimo efikasnost
i rokove evo da podsetimo i da ono što se svečano otvori i svečano pusti u
''promet'' sve nekako škripi i ... Elem, lokalno rukovodstvo uporno nas obaveštava da sve ono što
svečano otvoriše je najsavremenije u ovom delu galaksije, tako da sadstvarno
čudi žalopojka nautičara da nemaju gde da spuste svoja plovila i svoje bestočkoidne
ljubimce ... alo, pa sve je urađeno da imamo sve najsavremenije na Dunavu sa
spuštanje i dizanje ili je ipak i ovaj objekat prevashodno poslužio samo za ''dizanje'' –
love naravno a čega bi drugog. Sve mislim da nautičari imaju nešto protiv
lokalne vlasti i da nisu dobro obavešteni o tehničkim mogućnostima jedne Marine,
koja stvarno dobro diže i kod nje može ama baš sve da se spusti ... a, i
novinari, ovi dopisnici apatinski baš su zajedljiv neki soj, nikako da nađu
nešto da valja nego sve onako baš sve loše o nama, evo k'o već danas pokušaću naći
nešto što valja kod nas u Apatinu, naravno do opštine neću ići jer tamo
stvarano ama baš ništa ne valja. Sve mislim da će ipak moj pokušaj ostati bez
uspeha jer se naša opština odavno valja u blatu što ovi krmci lokalni
napraviše.
Evo
šta kaže i kako vidi mariniranje dopisnik Press – a iz Apatina ŽDN/9. :
APATIN
13. 09. 2011 - PRESS
Apatinski nautičari nemaju bezbedan spust u vodu
Gradska plaža bolja od marine
Nasukani - Na obali dugoj 15
kilometara nema adekvatnog prilaza gde bi brodići i jahte mogli bezbedno da se
porinu u reku,pa su prilikom porinuća ili izvlačenja plovila iz vode, nautičari
prepušteni vodostaju i vremenskim (ne)prilikama
Apatinski nautičari prinuđeni su da se
dovijaju na razne načine i na raznim mestima, kako bi porinuli ili izvukli
plovila iz vode. Najčešće biraju gradsku plažu, iako, na samo kilometar od
centra Apatina, imaju međunarodnu marinu. Međutim, zbog uskog, veoma strmog i
dugačkog spusta, marina je svim plovilima širim od dva metra dostupna
isključivo sa vode.
Problem je, kažu nautičari, u samom
projetku, po kome je, umesto jaht-marine, izgrađena pecaroška marina, u kojoj
je većina priveza i namenjena za čamce.
Svaki teret je rizičan
-
Moj brodić je širok nešto manje od tri metra, ali dovoljno da ne mogu da ga
porinem u marini. Zato to svake godine činim na gradskoj plaži, sa poluostrva,
jer jedino tu imam, kakav-takav, pristup reci. I uz veliki rizik od izvrtanja
broda, lomljenja prikolice, zaglavljivanja točkova ili proklizavanja, zbog
peščanog i strmog terena. Jeste rizično, ali na drugim mestima je i
nepristupačnije. Marina
je lepa, nadomak centra grada, ali je šteta što nema adekvatan spust i za veće
brodiće i jahte - žali se novinaru Pressa jedan od apatinskih nautičara.
Čamci najbrojniji
Zbog mostića za točenje goriva na vodi i
drugog, koji povezuje pontone, jahte u apatinskoj marini mogu da se privežu
samo sa spoljne strane, dok su svi ostali privezi namenjeni za čamce.
Nautički turizam, čijem razvoju se teži u Apatinu, i pecanje nemaju nikakve sličnosti, osim što su i jedni i drugi na vodi.
Nautički turizam, čijem razvoju se teži u Apatinu, i pecanje nemaju nikakve sličnosti, osim što su i jedni i drugi na vodi.
Spust u apatinskoj marini je širok svega
tri i dugačak oko 30 metara, u zavisnosti od vodostaja, i izuzetno je strm.
-
Spust u marini je za čamce i male brodiće, ne šire od dva metra, niti teže od
800 kilograma. Treba biti majstor i u milimetar precizno voziti u rikverc
prikolicu sa brodićem dužine, najmanje, deset metara, na strmini od oko 30
metara. To bi i profesionalci teško uspeli. Svaki teret veći od tone je veoma
rizičan i zbog mogućeg proklizavanja točkova, jer je podloga na spustu ravna i
betonska - objašnjavaju apatinski nautičari i dodaju da je to veliki propust
projekta, posebno sada kada se Dunavu i koridoru 7 posvećuje velika pažnja i u
Evropi i kod nas.
Minimalna ulaganja
U blizini marine, navode nautičari, ima
prikladnih mesta, koja mogu da nadomeste ovaj nedostatak i gde se, uz minimalna
sredstva, može napraviti adekvatan spust do reke.
-
Kod preduzeća za pretovar peska „Napredak" postoji stari, zapušteni spust,
koji se više ne koristi, ali se lako može obnoviti. Takođe, između
Brodogradilišta i Rebračine „Plave ruže" postoji mogućnost da se napravi
novi spust i nautičarima olakša prilaz reci - predlažu vlasnici jahti i brodića
i dodaju da će se sa ovim, sada samo njihovim problemom, susresti i u marini
koja, da bi opstala, osim priveza mora da ima obezbeđene i druge usluge, kao
što je servisiranje i održavanje plovila:
-
A, to na vodi ne može da se obavi - napominju nautičari.
„Berlinski zid" na Dunavu
Izgradnjom obaloutvrde, kod čarde
„Zlatna kruna", odsečen je spust koji je tu bio decenijama i umesto
prilaza reci napravljen je pravi „Berlinski zid". Zapravo, svaka obala na
kojoj se ne može ući i izaći iz vode je neuređena, bilo da je od betona ili
blata, svejedno - navodi Apatinac, koji je čitav radni vek proveo ploveći na
raznim brodovima po svetu.
Jasminka Miljuš
Izgled novo planirane marine u banji Junaković ... |
Evo ovih dana saznadoh da je Glavonja, Nautikus,
Marinikus, Klasterikus, Brodikus … predsednik nautičara Srbije i predsednik
nekakvog klastera za vodeni saobraćaj tako da je za očekivati da se popravi
situacija kod Marine, što se spuštanja tiče naravno, a, o dizanju love sve se
već zna.
Mirko
S. Vraneš
Нема коментара:
Постави коментар