петак, 16. септембар 2011.

ŽDN/9. - MARINIRANA MARINA …

OPET KIKS U APATINU ?

Da se manje ''hapavalo'' možda bi para bilo i za dizalicu ...

''Quod nocet, docet.'' - Što muči, uči.

          U Apatinu sve što radi aktuelna lokalna vlast počinje nekom svečanošću, od svečanog polaganja kamena temeljca do svečanog otvaranja, doduše dobar deo svečano položenih čeka izvesni broj godina da se svečano otvore, primeri su brojni, ajde da zaboravimo efikasnost i rokove evo da podsetimo i da ono što se svečano otvori i svečano pusti u ''promet'' sve nekako škripi i ... Elem, lokalno rukovodstvo uporno nas obaveštava da sve ono što svečano otvoriše je najsavremenije u ovom delu galaksije, tako da sadstvarno čudi žalopojka nautičara da nemaju gde da spuste svoja plovila i svoje bestočkoidne ljubimce ... alo, pa sve je urađeno da imamo sve najsavremenije na Dunavu sa spuštanje i dizanje ili je ipak i ovaj objekat prevashodno poslužio samo za ''dizanje'' – love naravno a čega bi drugog. Sve mislim da nautičari imaju nešto protiv lokalne vlasti i da nisu dobro obavešteni o tehničkim mogućnostima jedne Marine, koja stvarno dobro diže i kod nje može ama baš sve da se spusti ... a, i novinari, ovi dopisnici apatinski baš su zajedljiv neki soj, nikako da nađu nešto da valja nego sve onako baš sve loše o nama, evo k'o već danas pokušaću naći nešto što valja kod nas u Apatinu, naravno do opštine neću ići jer tamo stvarano ama baš ništa ne valja. Sve mislim da će ipak moj pokušaj ostati bez uspeha jer se naša opština odavno valja u blatu što ovi krmci lokalni napraviše.

        Evo šta kaže i kako vidi mariniranje dopisnik Press – a iz Apatina ŽDN/9. : 



APATIN 13. 09. 2011 - PRESS

Apatinski nautičari nemaju bezbedan spust u vodu

Gradska plaža bolja od marine

Nasukani - Na obali dugoj 15 kilometara nema adekvatnog prilaza gde bi brodići i jahte mogli bezbedno da se porinu u reku,pa su prilikom porinuća ili izvlačenja plovila iz vode, nautičari prepušteni vodostaju i vremenskim (ne)prilikama


        Apatinski nautičari prinuđeni su da se dovijaju na razne načine i na raznim mestima, kako bi porinuli ili izvukli plovila iz vode. Najčešće biraju gradsku plažu, iako, na samo kilometar od centra Apatina, imaju međunarodnu marinu. Međutim, zbog uskog, veoma strmog i dugačkog spusta, marina je svim plovilima širim od dva metra dostupna isključivo sa vode.
        Problem je, kažu nautičari, u samom projetku, po kome je, umesto jaht-marine, izgrađena pecaroška marina, u kojoj je većina priveza i namenjena za čamce.

Svaki teret je rizičan

- Moj brodić je širok nešto manje od tri metra, ali dovoljno da ne mogu da ga porinem u marini. Zato to svake godine činim na gradskoj plaži, sa poluostrva, jer jedino tu imam, kakav-takav, pristup reci. I uz veliki rizik od izvrtanja broda, lomljenja prikolice, zaglavljivanja točkova ili proklizavanja, zbog peščanog i strmog terena. Jeste rizično, ali na drugim mestima je i nepristupačnije. Marina je lepa, nadomak centra grada, ali je šteta što nema adekvatan spust i za veće brodiće i jahte - žali se novinaru Pressa jedan od apatinskih nautičara.

Čamci najbrojniji

        Zbog mostića za točenje goriva na vodi i drugog, koji povezuje pontone, jahte u apatinskoj marini mogu da se privežu samo sa spoljne strane, dok su svi ostali privezi namenjeni za čamce.
Nautički turizam, čijem razvoju se teži u Apatinu, i pecanje nemaju nikakve sličnosti, osim što su i jedni i drugi na vodi.
        Spust u apatinskoj marini je širok svega tri i dugačak oko 30 metara, u zavisnosti od vodostaja, i izuzetno je strm.
- Spust u marini je za čamce i male brodiće, ne šire od dva metra, niti teže od 800 kilograma. Treba biti majstor i u milimetar precizno voziti u rikverc prikolicu sa brodićem dužine, najmanje, deset metara, na strmini od oko 30 metara. To bi i profesionalci teško uspeli. Svaki teret veći od tone je veoma rizičan i zbog mogućeg proklizavanja točkova, jer je podloga na spustu ravna i betonska - objašnjavaju apatinski nautičari i dodaju da je to veliki propust projekta, posebno sada kada se Dunavu i koridoru 7 posvećuje velika pažnja i u Evropi i kod nas.

Minimalna ulaganja

        U blizini marine, navode nautičari, ima prikladnih mesta, koja mogu da nadomeste ovaj nedostatak i gde se, uz minimalna sredstva, može napraviti adekvatan spust do reke.


- Kod preduzeća za pretovar peska „Napredak" postoji stari, zapušteni spust, koji se više ne koristi, ali se lako može obnoviti. Takođe, između Brodogradilišta i Rebračine „Plave ruže" postoji mogućnost da se napravi novi spust i nautičarima olakša prilaz reci - predlažu vlasnici jahti i brodića i dodaju da će se sa ovim, sada samo njihovim problemom, susresti i u marini koja, da bi opstala, osim priveza mora da ima obezbeđene i druge usluge, kao što je servisiranje i održavanje plovila:
- A, to na vodi ne može da se obavi - napominju nautičari.

„Berlinski zid" na Dunavu

        Izgradnjom obaloutvrde, kod čarde „Zlatna kruna", odsečen je spust koji je tu bio decenijama i umesto prilaza reci napravljen je pravi „Berlinski zid". Zapravo, svaka obala na kojoj se ne može ući i izaći iz vode je neuređena, bilo da je od betona ili blata, svejedno - navodi Apatinac, koji je čitav radni vek proveo ploveći na raznim brodovima po svetu.

Jasminka Miljuš

Izgled novo planirane marine u banji Junaković ...

          Evo ovih dana saznadoh da je Glavonja, Nautikus, Marinikus, Klasterikus, Brodikus … predsednik nautičara Srbije i predsednik nekakvog klastera za vodeni saobraćaj tako da je za očekivati da se popravi situacija kod Marine, što se spuštanja tiče naravno, a, o dizanju love sve se već zna.

                                                                    Mirko S. Vraneš

Нема коментара:

Постави коментар