ОМАКЛО ИМ СЕ ?
НАМЕРНО ИЛИ СЛУЧАЈНО, ИМА КО ЋЕ ТО УТВРДИТИ !
ВУК ДЛАКУ МЕЊА АЛ' ЋУД НИКАКО !
''Оно најчудније када људи умру су њихове ципеле. То је најтужнија ствар. Као да највећи део њихове личности остане у њиховим ципелама.'' – Чарлс Буковски
Немам ја потребе бити виспрен и паметан попут Буковског или (Ниџе црвене јабуке личке) Тесле, али јасно је к'о дан да сваки човек за собом остави некакав траг, његова дела дефинишу какав је то траг а њихови савременици коментаришу и о трагу и о човеку, ципеле су ту најмање битне и босоног човек оставља траг па да ли је добар или лош то је ствар доказа и чињеница.
Република Србија
Закон о локалној самоуправи
Члан 97.
''Новчана средства која се прикупљају на основу одлуке о самодоприносу који се уводи за територију општине уплаћују се у буџет општине и строго су наменског карактера. Новчана средства која се прикупљају на основу одлуке о самодоприносу који се уводи за подручје месне заједнице уплаћују се на рачун те месне заједнице.'' Република Србија
Закон о финансирању локалне самоуправе
Члан 31.
''Новчана средства која се прикупљају на основу одлуке о самодоприносу приход су буџета јединице локалне самоуправе и строго су наменског карактера.''Знам да сте се већ рашчешали од радозналости чије то ципеле или босе ноге оставише какав траг, чему Буковски и мртвац и његове ципеле, чему цитати из закона Републике Србије, зашто масно исписано ''строго су наменског карактера'' ... шта се ту ''Иза брда ваља.'', они који редовно прате Апатинске хронике на www.mirko-apatinskehronike.blogspot.com наслућују и знају шта у наставку текста следи.
СРЕДСТВА САМОДОПРИНОСА У ОПШТИНИ АПАТИН
(2008. – 2010.)
АПАТИН | |||
2008. ''Сл. лист'' 7/2009 | 2009. ''Сл. лист'' 3/2010 | 2010. Седница СО 17/3 | |
Завршни рачун буџета СО Апатин самодопринос 3% | 65.640.000,00 | 72.000.000,00 | 72.000.000,00 |
Средства пребачена на рачун МЗ | 51.674.070,83 | 30.647.718,09 | 42.391.186,85 |
Ускраћена средства МЗ 3% | 13.965.929,17 | 41.352.281,91 | 29.608.813,15 |
Завршни рачун буџета СО Апатин самодопринос 1% | 21.880.000,00 | 24.000.000,00 | 24.000.000,00 |
Средства пребачена на рачун МЗ | 18.739.072,17 | 8.825.860,15 | 13.932.960,29 |
Ускраћена средства МЗ 1% | 3.140.927,83 | 15.174.139,85 | 10.067.039,71 |
Укупно ускраћено МЗ | 17.106.857,00 | 56.526.421,76 | 39.675.852,86 |
СВЕ УКУПНО 2008. – 2010. | 113.309.131,60 | ||
ПРИГРЕВИЦА | |||
Завршни рачун буџета СО Апатин самодопринос 3% | 12.580.000 | 12.500.000 | 16.500.000 |
Средства пребачена на рачун МЗ | 11.264.114,22 | 6.762.060,08 | 14.671.190,66 |
Ускраћена средства МЗ 3% | 1.315.885,78 | 5.737.939,92 | 1.828.809,34 |
Завршни рачун буџета СО Апатин самодопринос 1% | 3.280.000 | 3.500.000 | 5.500.000 |
Средства пребачена на рачун МЗ | 3.280,000 | 2.507.241,54 | 4.164.641,62 |
Ускраћена средства МЗ 1% | 0 | 992.758,46 | 1.335.358,38 |
Укупно ускраћено МЗ | 1.315.885,78 | 6.730.698,38 | 3.164.167,72 |
СВЕ УКУПНО 2008. – 2010. | 11.210.075,88 | ||
СОНТА | |||
Завршни рачун буџета СО Апатин самодопринос 3% | 7.220.000 | 7.500.000 | 10.500.000 |
Средства пребачена на рачун МЗ | 6.737.856,48 | 3.783,312,90 | 9.052.657,31 |
Ускраћена средства МЗ 3% | 482.143,52 | 3.716.687,10 | 1.447.342,69 |
Завршни рачун буџета СО Апатин самодопринос 1% | 2.410.000 | 2.500.000 | 3.500.000 |
Средства пребачена на рачун МЗ | 2.073.313,43 | 1.448.717,52 | 2.910.292,63 |
Ускраћена средства МЗ 1% | 336.686,57 | 1.051.282,48 | 589.707,37 |
Укупно ускраћено МЗ | 818.830,09 | 4.767.969,58 | 2.037.050.06 |
СВЕ УКУПНО 2008. – 2010. | 7.623.849,73 | ||
КУПУСИНА | |||
2008. | 2009. | 2010. | |
Завршни рачун буџета СО Апатин самодопринос 3% | 1.640,000 | 1.700.000,00 | 2.000.000 |
Средства пребачена на рачун МЗ | 1.336.126,71 | 1.305.598,39 | 1.377.331,04 |
Ускраћена средства МЗ | 303.873,29 | 394.401,61 | 622.668,96 |
СВЕ УКУПНО 2008. – 2010. | 1.320.943,86 | ||
СВИЛОЈЕВО | |||
2008. | 2009. | 2010. | |
Завршни рачун буџета СО Апатин самодопринос 3% | 1.750,000 | 1.660.000 | 1.960.000 |
Средства пребачена на рачун МЗ | 1.506,886,92 | 1.642.801,49 | 1.868.246,35 |
Ускраћена средства МЗ | 243.113,08 | 17.198,51 | 91.753,65 |
СВЕ УКУПНО 2008. – 2010. | 352.065,24 | ||
СВЕ УКУПНО | 19.788.559,24 | 68.436.689,84 | 45.591.493,25 |
СВЕ УКУПНО ОПШТИНА АПАТИН 2008. – 2010. | 133.816.742,20 |
Дакле евидентно је по основу валидних докумената који су усвојени на седницама скупштине општине Апатин што у облику Одлуке завршног рачуна и Одлуке о реализацији буџетских средстава, да постоји несклад између износа прикупљених средстава кроз самодоприносе на територији општине Апатин (никада и нигде није званично приказан пун износу прикупљених средстава већ су само доступни подаци о планираним приливима по основама самодоприноса) за сваку Месну заједницу и износа пребачених на рачуне Месних заједница ... како закон каже тај однос би требао бити 1:1, оће рећи један динар ушао у буџет СО Апатин – један динар пребачен на рачуне Месних заједница, пратећи горе ''окачену'' табелу и прелиставајући ''Службене листове општине Апатин'' 7/2009 стр. 94, 3/2010 стр. 66 ... како се ту ради о средствима строго наменског карактера, што би, простим језиком нас нестручњака за право и правне науке, било речено да та средства морају бити искоришћена само за таксативно наведену намену и за ништа друго, у конкретном случају за намене опредељене одлуком о увођењу самодоприноса, све се то лепо може исчитати у ''Службеном листу општине Апатин'' 7/2003 стр. 132 и стр 135, 14/2005 стр. 276, 3/2006 стр 30, ... за шта су се тербала средства користити. Шта се дешава када се строго наменска средства потроше за нешто друго а не за намену, то је већ ствар других закона и других државних служби које то требају да испитају, изнесу доказе, ако има основе покрену кривични истражни поступак, покрену судски поступак и зна се ако је неко оставио ''прљав'' траг, сада да ли у ципелама или без њих а уједно је и одговорно лице за потписивање финансијских налога за трансфере новца, постоје и мере предвиђене законом ...
ДОШЛО ВРЕМЕ ДА САВЕСНИ ГРАЂАНИН УКАЖЕ НА ''ТРАГОВЕ'' !
Шта ту ради савестан грађанин који уочи овакво понашање и евентуалну злоупотребу, евентуално ненаменско трошење, евентуално несавесно пословање одговорних лица ... тај грађанин, а ја сам веома савестан, пресавије табак 'артије па обавести надлежне државне службе да постоји основана сумња и докази да је учињено дело које се коси са законима Републике Србије ... дакле примећено је и уочено некаквих лоших трагова оних који могу да себи приуште куповину добрих ципела, ти исти седе на местима реизборних функционера, сада да ли као председници и заменици председника Општине или као секретари Месних заједница утврдиће се, искрено се надам, у надолазећим поступцима.
Сви они који оставе добар траг, служећи држави и народу са позиција реизборних функционера, немају потребе да буду нервозни и да страхују да су нешто у животу погрешили и о некога се огрешили, а ови други, е, то је већ њихов проблем и стварно не бих волио да будем у њиховим ципелама па ма колико оне биле скупе. Исто тако знам, да онај ко остави прљаве трагове и буде процесуиран и докаже му се кривња, тај је ''мртав'' човек, ако ништа друго оно бар политички мртав човек, и преостаје му да пише мемоаре са погледом кроз решетке и присећа се ко га је то ''навук'о'' да оставља било какве трагове а нарочито лоше, ципеле тада најчешће буду без пертли.
''Не пада снег да покрије брег, већ пада снег да свака зверка остави свој траг.'' сад да ли је ''зверка'' звер или ''човек'' ту га је народ мало закукуљио у пословици али је сасвим прецизно мислећи на ''људе'' мудро смислио: ''Вук длаку мења ал' ћуд никако.''
Мирко С. Вранеш
Нема коментара:
Постави коментар