понедељак, 15. август 2011.

НА ''БЕЛО'', ПА НА ''ЦРНО'' ...

СВЕ ПО ЗАКОНУ ?


        ''Cornix cornici oculos non effodiet.'' Врана врани очи не вади.

        У Србији настаје проблем када изађеш из кафане онако гегајућег хода по ''црти'' или из трговине са купљеном робом, а, немаш фискални рачун за оно од чега си се уроко, или за оно што у најлонским кесама носиш, по важећем закону можеш и казну платити ... какав тек проблем имају власници истих тих кафана и трговина то је посебна прича ... навалити се нека инспекција па си јеб'о јежа у леђа ... шта се дешава кад неки државни или локални орган или институција ради на црно то је посебна прича, па они су власт и може им се, а, закони, па закони су писани за обичну рају а не за власт. Елем неки дан седим у кафани и све скупљам фискалне рачуне, све у светлу најављене акције у Војводини, где на захтев савесног грађанства које не доби те исте рачуне и фискалне одсечке крену финансијска полиција и инспекција у прикупљање средстава за исплату следеће пензије, јер изгледа држава отишла до курца, сви попиздили и у тениском фазону рекет Бајо и рекетирање раје ... Ноле је мала Маца какве волеје, бекхенде, пасингшотеве, штопволеје, слајзове, спинове, лобове, форхенде ... изводе ови државни упосленици ... а тек што на ''мрежу'' излећу ... Моја маленкост и  другар ми Горан реч о овом реч о оном, кад уђе онако један међедасти тип и седе за наш сто и зове конобарицу све речима – Дај момцима шта пију. Зна се ту упознавање тресење шака, некакав Горанов другар ... и нас двојица у глас -  Лава сестро то пијемо.  Горан започе разговор са Купусићем (има човек надимак по поврћу а ја му обећ'о да га нећу открити па ту и овај псеудоним) ... све речима – Ајде Купуско реци Миши шта си све радио док си комарце и пацове тров'о. Представи он ту мене Купуску као некаквог новинара, а ја све онако поносно се примио и диктафон туп на сто, човеку очи стале уозбиљио се и све мисли ево најзад некога ко ће моју муку саслушати све диктафон намешта онако према себи. Шта саслушати у 3ЛПМ и снимити и интервју направити.

        Даклем ево како је то све испалооо:

-         Кад сам си запослио, знаш, прву годину смо били пријавити имали смо 24.000 – 25.000 плату, зависи од сати колико смо радили ...
-         А, запослио си се преко ?
-         Па, био сам без посла, и питао ме доктор П... да ли би 'тио да радим прскање отровима, хемијом се ради ...
-         То је дакле била ''Циклонизација'' -  Нови Сад, значи код њих си радио ?
-         Да прву годину сам радио код њих и био пријавит, био сам запослит код њих 2007. године, пошто сам закаснио нисам као остали радио четири месеца него три ... све нам је било вођено и плаћено и пензијско и социјално све онако како триба, на крају године и папир за укупна примања и стаж и ...
-         И после четири месеца ти даду отказ ?
-         Не, прекину послове и истекне ми уговор који сам добио, они су све регулисали после делење отрова по кућама, сатница је ишла колико сати толико пара ... тако да смо на крају године, за Божић добили још неких преко 9.000 динара као разлику за рад ... Све је било у риду, почнемо радити следеће године, март, април, мај месец уговора ниде ...
-         Како уговора нигде ?
-         Нема уговора, Марчело начелник инспекције, виче биће уговора ... Сале Локаторић нам каже нисам ја ту ништа него то мора начелник, моје је да вас одвезем, покажем, довезем ...
-         Опа Купусићу па ти то у општини радио на црно ?
-         Да. Кажу они нама ове године неће моћи уговор, следеће ћемо средити, уговора нигде ... следеће године иста ствар ...
-         Ти си кеш од њих добиј'о од 2008. године ?
-         Да, донесу они нама паре рецимо код ''Плаве руже'' и даду нам ... док је ''Циклонизација'' плаћала све је то ишло редовно ...
-         Јеси нешто потписиво, значи паре на хауби ... никаква лична карта и нема уговора ?
-         Какав црни уговор нема ту ништа, мого је паре узети ко је год тио. Следеће 2009. године кажу спримите фотокопије радних књижица и диплома. Поново ради иста екипа ... онај после умро, Драги, а све прич'о треба му дви – три године до пензије као иће на пецање ... Радимо опет ништа, те фотокопије што смо дали ...
-         Ко вам доноси паре ?
-         Неки тип из Новог Сада да Саши и Марчелу, а нама они на лицу места, пара све мање, мало фали сати ... питамо зашто мања плата ... Одемо ми код Марчела тражимо уговоре јер ипак то су четри месеца годишње ... каже биће ...
-         Опа, опет на хауби кеш, мого је било ко узети паре !
-          Мого је неки Марко, Јанко ... Прошле године 2010. године одемо ми код Марчела тражимо уговоре, неће то тако моћи ми кажемо ... каже нам ком се свиђа а ком се не свиђа има ко хоће ... кажем ја њему јесам ја са села али нисам будала, није ти ово Марчело дедовина, има да те испиздим па се жали ... увек је код њих била фрка кад смо говорили да ћемо се жалити Жики, Бакићу или Мирану ... Дај Марчело мани се регулиши ово .... и на крају ови нису платили ''Циклонизацији'' чујем да општина дугује неке силне паре, а ''Циклонизација'' неће нама ... стизало све на кашичицу прође два три мисеца па дође једна плата ... каже нам Зоран тај из Новог Сада, кад ови ваши нама плате ми вама донесемо ... дневница по 800 до 850 динара, дугују нам ми тражимо паре али нема па нема ...
-         Колико вам дугују ?
-         Десетог априла ја ове године напустим ту зајебанцију, дугују ми за децембар око 21.000 динара и за ову годину су нешто дали нешто нису ...
-         Јели вам неко тражио неку личну карту или нешто, јесте ли ви ишта потписивали ...
-         Шта потписивали све на црно, тражимо ми али нико нас не јебе, сад су само двојица остала ... неки нису ни радили цили мисец али су добијали паре као онај Асман што је кошарку играо ...
-         Сви сте били запослени преко неке везе, страначке ...
-         Да почнем ја радити и Миле што је са мном радио каже ми знаш ипак си добио посао преко нас радикала требо би бити члан ... није мени Миран ништа захтевао ...
-         Значи Миле је то онако страначки, па су те уписали које године?
-         Одма' 2007. године доктор П... Није ми тражио исто.
-         Па доктор П... је демократа ?
-         Курац демократа радикалчина до јаја.
-         Колико ти сада по твојој процени недостаје стажа, требаће ти за пензију. Јел ти кад Марчело дао паре.
-          Сваке године по четири месеца, Није нам Марчело дав'о паре него Саша.
-         Па за кога си ти радио ?
-         Нисам ја ту ништа знао, дођемо на пос'о па нам даду тримере па коси коров, амброзију, траву по викендицама и кућама неких општинара ... сада ова двојица кукају да ће добити ногу јер сад то као требају радити општински радници ... ту између Матијевића и Пекаре сам покосио три приколице ... јој колико сам ја воћнака покосио ...
-         Како ?
-         Покупе нас стрпају у ауто и одвезу, да ми кажу пишај на бандеру ја би пишо, Саша нам да посао а њему је Марчело дириговао шта радимо ...
-         Јели те који домаћин почастио ?
-         Јесте, али су нас зајебавали са платама, попричај са осталима, са Илијом, са Асманом, са Милом и са Звонком ...
-         Јеботеееее па ви четири године радили на црно 2008., 2009., 2010. и 2011. године и општина кеширала на црно ...


        Е ту попизди Горан:

-         Мајку им јебем, а мене затворили и казне и стечај, што нисам два месеца платио порезе и  доприносе ... а они у кешу плаћали радницима који су радили на црно ...
-         Провери мало макар тог Марчела, преплаши га мало ...
-         Оћу, знаш сад ћу ја то турити на блог и вама ћу свима дати надимке да се не препознате ... то што си мени исприч'о ја направим причу па се људи препознају по надимцима али ми немогу ништа, најпре их цимнем па им се најебем матер и то све предам новинарима и ево их у Блицу, Пресу ...
-         То све нешто није било у реду ја сам добијао више пара на почетку пре пет година него сад ... само смо прве године добили све папире и све је било чисто ...
-         Тоје све нека мутљавина ...

     
        Има ту још свега и свачега, могла би и кривична пријава да падне одговорном лицу за несавесно пословање и исплате запосленима на црно и ... 


         У  сваком случају биће ту и новинарских чланака и одборничких питања и ... само једно је евидентно да закони у Србији нису за све, ево локална самоуправа из Апатина зна послати захтев инспекцијама да преконтролишу пословање појединим локалима и фирмама ... а ко њих контролише кад људе на црно запошљавају и у кешу на хауби исплаћују, све то вуче на ону прастару: ''Cornix cornici oculos non effodiet.'' ...


                                                              Мирко С. Вранеш

Нема коментара:

Постави коментар